Lojalność klientów

Każdy sprzedawca bez względu, co oferuje chce by jego produkty dobrze się sprzedawały, aby klienci wracali zadowoleni właśnie, dlatego oferują różnego rodzaju promocje, bony upominkowe, wyprzedaże, które są kierowane w pierwszej kolejności do stałych klientów.

Jest to niejako wymiana, sprzedawcy lepiej traktują stałych klientów a stali klienci są traktowani lepiej od pozostałych.

Formy „przyciągnięcia” klienta są bardzo różne jednym zależy na tym by dotrzeć do jak największej grupy inni mają ściśle określoną grupę docelową i to do niej przede wszystkim kierują komunikaty i oferty.

W brew przekonaniom im lepiej sprecyzowana grupa docelowa tym większe prawdopodobieństwo sukcesu, warto traktować klienta indywidualnie i personalnie wówczas ten czuje się wyjątkowo i wie, że oferta skierowana jest tylko do niego a nie do całej rzeszy rekordów z bazy mailingowej.

Klient każdorazowo będzie szukał sprawdzonego sprzedawcy, sklepu, dlatego warto zrobić dobre wrażenie im ono lepsze tym pewniejszy i lojalniejszy klient.