Zła sława telemarketingu

Dlaczego zatem telemarketing jako narzędzie e-commerce nie jest już tak atrakcyjne? Jak to zwykle bywa, winni są ci, którzy z dobrych narzędzi robią zły użytek.

Niestety faktem jest, że wiele firm zajmujących się świadczeniem usług na odcinku telemarketingu zaczęła powielać najgorsze wzorce zamiast rozwijać te dobre.

Pogoń za uzyskaniem jak najlepszych wyników zaczęła skłaniać do nachalności w oferowaniu towarów lub usług, a także stosowania różnego rodzaju manipulacji oraz sztuczek.

Co jakiś czas słyszymy o ludziach, którzy zawarli na odległość umowę na przykład z nowym operatorem telefonicznym i raptem okazuje się, że ich rachunki wzrosły kilkukrotnie, a zakres świadczonych usług wcale nie uległ poprawie.

Potem takie rzeczy trzeba „odkręcać”, co nierzadko odbywa się za pośrednictwem instytucji reprezentujących wymiar sprawiedliwości.

Sytuacje te nie są przyjemne, ale najczęściej są spowodowane nieetycznym telemarketingiem.

Takie incydenty osłabiają zaufanie do tej formy świadczenia usług i prowadzenia sprzedaży.