B2B, czyli firma z firmą

B2B, czyli firma z firmą

Cofnijmy się nieco do początków e-commerce.

Przeczytaj również: Sprzedaż, czyli podstawa gospodarki

Na samym starcie, kiedy internet dopiero rozwijał się jako medium ogólnodostępne, to przedsiębiorstwa wykorzystywały go głównie po to, aby wymieniać informacje między sobą.

Przeczytaj również: Oriflame – przedsiębiorstwo kosmetyczne

Prawda jest bowiem taka, że niemal żadna firma nie działa w próżni i musi nawiązywać relacje z innymi podmiotami gospodarczymi, aby móc funkcjonować.

Przeczytaj również: Currys, czyli brytyjska sieć handlowa

Skądś trzeba brać surowce, jeśli jest się producentem i siłą rzeczy skądś trzeba brać towar, jeśli chce się go potem sprzedać.

Dlatego na początku rozwiązania z zakresu e-commerce pozwalały przedsiębiorcom nawiązywać wzajemny kontakt, umawiać się na dostawy, realizować płatności i określać specyfikacje zamówień.

Praktyka ta utrzymała się do dziś i wciąż jest zaliczana do typowych aktywności w ramach e-handlu.

Jeśli zaczynamy dopiero gospodarczą działalność, to e-commerce powinniśmy traktować właśnie w taki, poszerzony sposób.

W równym stopniu jako narzędzie dotarcia do klientów i jako sposób na relacje z innymi podmiotami biznesowymi.